27.January 2023
ORLEN zostáva v padoku Formule 1. Bude sponzorovať tím Scuderia AlphaTauri
PKN ORLEN zostáva aj v roku 2023 súčasťou seriálu Formule 1. Spoločnosť nadviazala spoluprácu s talianskym tímom Scuderia AlphaTauri, ktorý podporuje budúce svetové šampióny. V rekordnej sezóne Formule 1 s 23 závodnými víkendmi tak bude logo značky ORLEN zobrazené na prove, zadnom spojleri a na bezpečnostnej konštrukcii halo a ďalších častiach monopostu AT04 tejto značky. Najväčšia spoločnosť v regióne strednej a východnej Európy tak bude piaty rok v rade prítomná v padoku kráľovskej disciplíny motoristického športu. Farby tímu AlphaTauri budú hájiť jazdci Yuki Tsunoda z Japonska a Nyck de Vries z Holandska.
„Skupina ORLEN je najvýznamnejším multienergetickým koncernom v strednej a východnej Európe s viac ako 100 miliónmi zákazníkov. Globálne povedomie o značke je zásadné pre dosiahnutie našich strategických cieľov. Takmer polovica príjmov koncernu pochádza z predaja v zahraničí. Preto sa dôsledne zameriavame na športový sponzoring, ktorého základným kameňom je naša prítomnosť v najprestížnejšom závodnom seriáli, ktorým séria Formule 1 jednoznačne je. Vďaka tejto publicite dokážeme osloviť stovky miliónov fanúšikov na celom svete a budovať konzistentnú medzinárodnú marketingovú stratégiu. Tento obrovský potenciál budeme aj naďalej efektívne využívať v spolupráci s tímom Scuderia AlphaTauri,“ hovorí Daniel Obajtek, predseda predstavenstva spoločnosti PKN ORLEN.
Popularita Formule 1 v uplynulých rokoch rapídne vzrástla. V minuloročnej sezóne sledovalo tieto preteky 445 miliónov televíznych divákov po celom svete. Počet ľudí, ktorí sledovali súboje najlepších jazdcov na svete priamo z tribún závodných okruhov, presiahol päť miliónov. V roku 2021 sa počet zhliadnutí videí na oficiálnych profiloch Formule 1 – na portáloch Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, TikTok, Snapchat a Twitch – zvýšil o 50 percent na sedem miliárd. Počet reakcií na sociálnych sieťach dosiahol 1,5 miliardy, čo znamená medziročný nárast o 74 percent. Tím Scuderia AlphaTauri je známy svojou digitálnou aktivitou a realizáciou vzrušujúcich marketingových formátov. Počet sledujúcich na profiloch tohto tímu na sociálnych sieťach presiahol 6,5 milióna.
V posledných rokoch boli napríklad fotografie jazdcov sponzorovaných tímov použité pri aktivitách na podporu procesu rebrandingu čerpacích staníc v Českej republike, Nemecku a na Slovensku alebo pri početných aktivitách propagujúcich produkty Stop Cafe, palivá VERVA alebo zákaznícky vernostný program. Napríklad na Slovensku sa vďaka týmto aktivitám, doplneným o propagačné turné monopostu F1 po čerpacích staniciach, podarilo zvýšiť povedomie verejnosti o značke ORLEN už na úroveň takmer 20 percent.
„V posledných mesiacoch na slovenskom trhu mohutne expandujeme. Formula 1 je na Slovensku veľmi populárna a preto je pre nás excelentnou marketingovou platformou. Každý tretí zákazník čerpacích staníc na Slovensku je fanúšikom tejto športovej disciplíny a viac ako 30 percent našich zákazníkov podporuje sponzorstvo tímu Formule 1 značkou ORLEN,“ hovorí Tomasz Wiatrak predseda predstavenstva spoločnosti skupiny ORLEN Unipetrol, ktorá na Slovensku prevádzkuje sieť čerpacích staníc ORLEN.
V priebehu sezóny 2023 bude logo ORLEN viditeľné na závodnom monoposte hneď na niekoľkých miestach - na prove vozidla, zadnom spojleri, deflektoroch, bezpečnostnom ráme halo, zrkadlách. Súčasne bude umiestnené na kombinézach a odevoch jazdcov a mechanikov a v padoku. Jazdci sa budú tiež zúčastňovať reklamných kampaní realizovaných spoločnosťou PKN ORLEN. Nová zmluva taktiež skupine ORLEN poskytuje právo titulárneho partnerstva tímu Scuderia AlphaTauri Esports pri virtuálnych závodoch.
Scuderia AlphaTauri je liahňou mladých talentov, v ktorej budúci šampióni získavajú svoje prvé skúsenosti so závodom Formule 1. Tím patrí spoločnosti Red Bull, ktorá pomáha pri adaptácii jazdcov v najprestížnejšom seriáli motoristického športu na svete. V minulosti, keď tento tím niesol označenie Scuderia Toro Rosso, ho reprezentovali okrem iného jazdci ako Sebastian Vettel a Max Verstappen, ktorí majú na svojom konte celkom 88 víťazstiev a šesť majstrovských titulov. V tomto roku budú farby talianskeho tímu obhajovať jazdci Yuki Tsunoda z Japonska a Nyck de Vries z Holandska. Farebný design monopostu AT04 pre sezónu 2023 bude odhalený 11. februára na Brooklynskom moste v New Yorku. Začiatok sezóny je naplánovaný na prvý marcový víkend v Bahrajne.
Nová zmluva znamená koniec trojročného partnerstva koncernu s tímom Sauber Motorsport.
„Skupina ORLEN je najvýznamnejším multienergetickým koncernom v strednej a východnej Európe s viac ako 100 miliónmi zákazníkov. Globálne povedomie o značke je zásadné pre dosiahnutie našich strategických cieľov. Takmer polovica príjmov koncernu pochádza z predaja v zahraničí. Preto sa dôsledne zameriavame na športový sponzoring, ktorého základným kameňom je naša prítomnosť v najprestížnejšom závodnom seriáli, ktorým séria Formule 1 jednoznačne je. Vďaka tejto publicite dokážeme osloviť stovky miliónov fanúšikov na celom svete a budovať konzistentnú medzinárodnú marketingovú stratégiu. Tento obrovský potenciál budeme aj naďalej efektívne využívať v spolupráci s tímom Scuderia AlphaTauri,“ hovorí Daniel Obajtek, predseda predstavenstva spoločnosti PKN ORLEN.
Popularita Formule 1 v uplynulých rokoch rapídne vzrástla. V minuloročnej sezóne sledovalo tieto preteky 445 miliónov televíznych divákov po celom svete. Počet ľudí, ktorí sledovali súboje najlepších jazdcov na svete priamo z tribún závodných okruhov, presiahol päť miliónov. V roku 2021 sa počet zhliadnutí videí na oficiálnych profiloch Formule 1 – na portáloch Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, TikTok, Snapchat a Twitch – zvýšil o 50 percent na sedem miliárd. Počet reakcií na sociálnych sieťach dosiahol 1,5 miliardy, čo znamená medziročný nárast o 74 percent. Tím Scuderia AlphaTauri je známy svojou digitálnou aktivitou a realizáciou vzrušujúcich marketingových formátov. Počet sledujúcich na profiloch tohto tímu na sociálnych sieťach presiahol 6,5 milióna.
V posledných rokoch boli napríklad fotografie jazdcov sponzorovaných tímov použité pri aktivitách na podporu procesu rebrandingu čerpacích staníc v Českej republike, Nemecku a na Slovensku alebo pri početných aktivitách propagujúcich produkty Stop Cafe, palivá VERVA alebo zákaznícky vernostný program. Napríklad na Slovensku sa vďaka týmto aktivitám, doplneným o propagačné turné monopostu F1 po čerpacích staniciach, podarilo zvýšiť povedomie verejnosti o značke ORLEN už na úroveň takmer 20 percent.
„V posledných mesiacoch na slovenskom trhu mohutne expandujeme. Formula 1 je na Slovensku veľmi populárna a preto je pre nás excelentnou marketingovou platformou. Každý tretí zákazník čerpacích staníc na Slovensku je fanúšikom tejto športovej disciplíny a viac ako 30 percent našich zákazníkov podporuje sponzorstvo tímu Formule 1 značkou ORLEN,“ hovorí Tomasz Wiatrak predseda predstavenstva spoločnosti skupiny ORLEN Unipetrol, ktorá na Slovensku prevádzkuje sieť čerpacích staníc ORLEN.
V priebehu sezóny 2023 bude logo ORLEN viditeľné na závodnom monoposte hneď na niekoľkých miestach - na prove vozidla, zadnom spojleri, deflektoroch, bezpečnostnom ráme halo, zrkadlách. Súčasne bude umiestnené na kombinézach a odevoch jazdcov a mechanikov a v padoku. Jazdci sa budú tiež zúčastňovať reklamných kampaní realizovaných spoločnosťou PKN ORLEN. Nová zmluva taktiež skupine ORLEN poskytuje právo titulárneho partnerstva tímu Scuderia AlphaTauri Esports pri virtuálnych závodoch.
Scuderia AlphaTauri je liahňou mladých talentov, v ktorej budúci šampióni získavajú svoje prvé skúsenosti so závodom Formule 1. Tím patrí spoločnosti Red Bull, ktorá pomáha pri adaptácii jazdcov v najprestížnejšom seriáli motoristického športu na svete. V minulosti, keď tento tím niesol označenie Scuderia Toro Rosso, ho reprezentovali okrem iného jazdci ako Sebastian Vettel a Max Verstappen, ktorí majú na svojom konte celkom 88 víťazstiev a šesť majstrovských titulov. V tomto roku budú farby talianskeho tímu obhajovať jazdci Yuki Tsunoda z Japonska a Nyck de Vries z Holandska. Farebný design monopostu AT04 pre sezónu 2023 bude odhalený 11. februára na Brooklynskom moste v New Yorku. Začiatok sezóny je naplánovaný na prvý marcový víkend v Bahrajne.
Nová zmluva znamená koniec trojročného partnerstva koncernu s tímom Sauber Motorsport.
Sieť čerpacích staníc ORLEN na Slovensku je súčasťou medzinárodnej siete ORLEN, ktorá zahŕňa takmer tri tisícky čerpacích staníc v šiestich krajinách – v Poľsku, Nemecku, Česku, Litve, Maďarsku a na Slovensku. ORLEN poskytuje aditivované pohonné hmoty vysokej kvality. Palivá Efecta majú čistiaci účinok na motorovú sústavu a prémiové palivá Verva navyše významne zvyšujú výkon motora. Súčasťou staníc je široká ponuka doplnkových produktov a občerstvenia Stop Cafe. ORLEN vydáva aj vlastné tankovacie karty EASY a BUSINESS. ORLEN vstúpil na Slovensko v roku 2019. V súčasnosti má ORLEN vo svojej sieti na Slovensku viac ako 50 staníc a je jedným z najrýchlejšie rastúcich reťazcov na tunajšom trhu.
Kontakt:
Lada Gadas, tel.: +420 705 839 909, e-mail: lada.gadas@orlenunipetrol.cz
Kontakt:
Lada Gadas, tel.: +420 705 839 909, e-mail: lada.gadas@orlenunipetrol.cz